KÖPVILLKOR

Här får du information om vilka regler som gäller när du handlar av oss.

1. Köp

Avtal om köp ingås när du väljer att betala varan. Vi orderbekräftar sedan via mail till dig. Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering får du självklart välja att avboka din order utan kostnad.

Vid beställning av tapetsering sker betalning då arbetet är utfört.


2. Pris & Betalning


Pris:

I priserna ingår moms alternativt vinstmarginalskatt om inget annat anges.

Betalsätt:

Kortbetalning och internetbank:
Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

PaysonFaktura:
Vi erbjuder betalsättet ”PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB. Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 29 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

Förskottsbetalning:
Vi tillämpar även förskottsbetalning med bankgiro. När vi har mottagit din beställning skickar vi ut ett betalningsunderlag till dig via e-mail. Du gör sedan en överföring av köpesumman till vårt bankgirokonto (BG: 329-2778), t ex via din internetbank.
Du förbinder dig inte att köpa varan förens betalning är mottagen. Betalningen måste ha registrerats på vårt konto senast 1 dag efter köp för att vi skall garanterat att varan är din.
Vi levererar dina varor när vi mottagit full betalning.
Inga avgifter tillkommer när du väljer förskottsbetalning.

3. Leverans

I dagsläget levererar vi bara möbler inom stockholmsområdet, förbrukningsvaror skickar vi naturligtvis över hela landet med reguljär postgång.

Leveranstid:
Lagervaror:
Normal leveranstid är 3-7 arbetsdagar efter det att vi mottagit din beställning.

Tapetsering:

I samband med beställning kommer vi att meddela dig planerad leveranstid. Om det skulle uppstå några avvikelser hör vi av oss via e-post så snart vi fått kännedom om detta.

Fraktpris (inom Sverige):
Vid beställning över 1500 kr är det alltid fri frakt inom Stockholmsområdet, och levereras fram till porten. I samband med betalningsförfarandet meddelar vi dig alternativa leveranssätt.

Leveranssätt:

Postpaket – Schenker:
Avser beställningar med en vikt under 20 kg. Försändelsen anländer till ditt närmsta ombud, t.ex. en närliggande livsmedelsbutik. En SMS-avi skickas ut med information om var du kan hämta ditt paket. Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur.

Hemleverans:
Försändelsen levereras direkt till din dörr efter överenskommelse. Vi kontaktar dig för bokning av utkörningstid.

Transportansvar:
Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.

Transportskador:
Om produkten är uppenbart skadad och skiljer sig från produktbeskrivningen vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till oss.

Ej utlöst order:
Löser du inte ut ditt paket debiteras du 395 kr för tillkomna omkostnader.

Leveransförsening:
Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt. Om vi får kännedom om leveransförseningar av din order kontaktar vi dig omgående via email eller telefon.

4. Ångerrätt

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden

Undantag från ångerrätten:
Vid köp av en produkt som tillverkas speciellt för dig och enligt dina specifika önskemål gäller inte ångerrätten. Exempel på detta är om du beställer ett tapetseringarbete.

Så här gör du en retur:
Kontakta oss för att komma överrens om returförfarandet
Betalningen för returfrakten justeras i samband med utbetalningen av dina pengar.
Återbetalning sker i första hand till ditt bankkonto och inom 10 dagar efter det att vi mottagit och godkänt din retur.

5. Sekretess & Säkerhet

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagande gentemot dig så som transport och eventuellt fakturering.
Du har rätt att få ta del av den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas. Du har alltid rätt att utan någon speciell anledning begära att informationen om dig raderas. GL Interör hanterar dina personuppgifter enligt personuppgiftslagen (PUL).

6. Tvist

Klagomål eller synpunkter avseende GL Interiörs tjänster eller produkter bör meddelas till oss via e-mail info@glinterior.se alternativt telefon 076-1276624.

7. Kontakt

GL Interiör
Norrhagsvägen 48
187 41 Täby